Nové posily flotily sanit ZZS LK vyjíždějí do terénu

Nové sanity, které jsme minulý týden oficiálně převzali od Libereckého kraje, od tohoto týdne brázdí silnice ze svých domovských základen. Těmi jsou Frýdlant v Čechách, Jablonec nad Nisou, Semily, Doksy a Rokytnice nad Jizerou.

Flotilu našich vozů posílilo pět nových Mercedesů Sprinter. „Vozový park obměňujeme pravidelně, abychom měli jistotu, že za pacienty jezdíme bezpečně. Ani naše původní sanity však ze silnic nemizí. Jen se posouvají na místa do zálohy a v případě potřeby po nich kdykoliv můžeme sáhnout – jsou stále provozuschopné, jen už mají najeté svoje kilometry,“ vysvětlil ředitel ZZS LK Luděk Kramář.

 

„Pravidelně podporujeme obnovu vozového parku Zdravotnické záchranné služby Libereckého kraje. Výrazně tím zlepšujeme kvalitu zásahů zdravotníků, kteří mohou v moderních sanitách vyjíždět na pomoc za pacienty rychleji a pohotověji. Opět všem zdravotníkům moc děkuji za jejich nasazení a skvělou práci, kterou každodenně odvádějí při záchraně toho nejcennějšího – lidských životů,“ uvedl hejtman Libereckého kraje Martin Půta. A radní pro resort zdravotnictví Vladimír Richter doplnil: „V Libereckém kraji žije bezmála 440 tisíc obyvatel. Jsem moc rád, že se v případě nečekané události může každý občan spolehnout na včasný a kvalitní zásah zdravotníků. Naši podporu obnovy vozového parku považuji za samozřejmou povinnost. Záchrana lidského života je absolutní priorita.“

 

Každé z pěti nových vozidel včetně přístrojového vybavení stálo zhruba pět milionů korun. Délka sanity je 6100 mm, výška 6100 mm a nejvyšší možná přípustná hmotnost 4100 kg.

Již standardně jsou vozidla vybavena LED světlomety, které zvyšují bezpečnost posádek i převážených pacientů. Dále jsou sanity vybaveny vzduchem odpruženou zadní nápravou pro komfortnější a stabilnější jízdu. Díky možnosti „odfouknutí“ zadní nápravy je snadnější i nakládání nosítek do vozidla.  „Vždy, když pořizujeme nové vozy, snažíme se, aby byly o něco lepší, aby lépe odpovídaly podmínkám práce v těžkém terénu Libereckého kraje, byly komfortnější pro pacienty i záchranáře,“ říká ředitel Kramář. Jaké novinky jsou to nyní?

 

  • nový 140 KW motor s novou automatickou převodovku 9G TRONIC
  • nový systém pohonu 4×4 – variabilní pohon všech kol rozděluje hnací sílu zcela dle potřeby mezi přední a zadní nápravu. Přitom se systém během několika milisekund plně automaticky přizpůsobí jízdním podmínkám. Přenáší hnací sílu tam, kde je to zapotřebí.
  • run-on systém umožňuje vytáhnout klíček zapalování, zamknout vozidlo a nechat přitom motor dále běžet. Tak je možné používat světlomety, výstražné zvukové znamení nebo výstražný maják, aniž by docházelo k vybíjení akumulátoru a zároveň tím zvyšujeme bezpečnost. Navíc je vozidlo chráněno před přístupem cizích osob.
  • změnil se design předního i zadního světelného výstražného zařízení
  • každé vozidlo je vybaveno vestavěnou germicidní lampou sloužící na dezinfekci použitím ultrafialového záření
  • všechna vozidla jsou vybavena nosítky s elektro-hydraulickým systémem o nosnosti 320 kg. Díky vynikající stabilitě se zvyšuje celková bezpečnost pro pacienta i obsluhu.
  • jsou to první vozidla RZP, která mají, již z výroby sanitní zástavby, namontovanou novou navigační a komunikační technologii, která byla vyvinuta podle požadavků ZZS LK
  • v sanitkách je v nástavbě dokovací stanice tabletu záchranáře umístěná tak, aby byla možnost pracovat na tabletu i za jízdy a tablet z bezpečnostních důvodů nedržet v ruce.
  • vozidla jsou vybavena novým skládacím pojízdným křeslem (schodolezem), jenž je uchycen v univerzálním držáku, který umožňuje v nové sanitce použít i schodolez z předchozích vozidel.
Zanechte odpověď